2011. január 22., szombat

Gyógykönnyek

Reggel van, s a régi házban ülök, egyedül a konyhában. Még érezni a cigifüstöt tegnap estéről. Nyúlánk felhők állnak,a  törékeny, mozdulatlan égbolton. Nemsokára én is csatlakozom hozzájuk repülővel.

Ez volt az első látogatásom otthon Anyu nélkül. Nehezebb volt, mint gondoltam. Nincs olyan pillanat, hogy ne hiányozna. A szorongató fájdalmat csak bőgéssel, vagy nevetéssel tudjuk oldani, a csöndet nehezen birjuk. (bocsánat, a régi házban nincsen hosszú "i"). Felváltva hasit belénk a döbbenet; hiába várjuk Anyát, hogy lassan sántikálva bekukkantson hozzánk. Mindenről ő jut eszünkbe. Bőgtünk a moziban is a diznin. 

Felvállaltam, hogy kipakolom a szobáját, de 4 nap nem volt elég rá. Kati és Zsuzsi mindent elintéztek: a hamvasztást, a leplet, az úrnát, a papot, a szállitást. Én irtam meg a gyászjelentést. Február 4-én lesz a temetés Kistarcsán. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése