2013. április 19., péntek

Nászút - III rész HAWAII

Kicsit csalódott voltam, hogy nem kaptunk rózsafűzért a nyakunkba, viszont kellemes meglepetés volt az, hogy nem volt útlevél mizéria mivel Amerikán belül utaztunk. (Habár élveztem már a schengen féle utazást azelőtt, de sosem érkeztem még úgy reptérre, hogy egyből ki lehetett sétálni az ajtón). És az is kellemes meglepetés volt, hogy a taxis aki egyből felajánlotta a szolgálatait nem vágott átt bennünket.

Hawaii-i szállásunkra hajnal 5 körül érkeztünk meg, így rengeteg időnk volt a rózsaszín fényben úszó tengerparton feldolgozni a megérkezés-élményt. Megkerestük a legolcsóbb reggeliző helyet és a finom hűvös homokban fogyasztottuk el a finom szendvicset és a rossz kávét. A bázisunk Waikikiben (Oʻahu szigetén) volt, és onnét utaztunk mindenfelé. Örömmel fedeztük fel az 52-es buszt, ami kb 2 és fél dollárért körbe vitt minket a szigeten. (Ha ügyesek voltunk még vissza is hozott ugyanazzal a jeggyel). Az emberek - őslakók - kedvesek, egyszerűek és szegények. Kicsit olyan volt Oʻahu, mintha valamilyen ázsiai országba keveredtünk volna, kínai és ausztrál túristákkal. Mi voltunk az egzotikus angolok. (A magyarokról még nem hallottak - és szerencsére én sem hallottam őket arrafelé)

Sajnos csak tíz napunk volt a paradicsomban, de abba a tíz napba mindent bele préseltünk amit tudtunk:

- Első nap motort akartunk bérelni, de csak egy Hello Kitty kocsit engedtek meg nekünk, mert nem volt megfelelő jogsink.
- Interneten talált helikopterezést fél áron. (Eredetileg úgy volt hogy 15 perces lesz az utunk, de volt ott egy másik pár, akik a félórásra fizetett be, ezért mi is addig maradtunk.). Életem egyik legizgalmasabb élménye volt egy óriási vízesés fölött lebegni, ami másképpen nem látható, mert veszélyessége miatt senkit nem engednek oda.
- Ingyen bejutottunk egy luau fogadásra bbq vacsorával és tánc előadással mert meghallgattunk egy "holiday share" előadást. Ott bezzeg kaptunk szép virágfüzért!
- Ingyen bejutottunk a Polinéz Kultúrális Központba (mert belógtunk véletlenül)
- A megspórolt pénzünkön befizettük magunkat jet sky-zésre
- És hajókirándulásra delfinekkel. (A vízeséshez hasonló megdöbbentő élmény volt látni a delfineket úszkálni alattunk és körülöttünk)

A hawaii kirándulást nehéz szavakba ölteni, viszont készítettünk két videot is:
Ezen főleg a luau vacsora látható...

Ezen pedig különböző utazásaink láthatóak: